Türkiye'de Hit Site Kategorileri

"Türkiye'nin ilk 100 sitesine göre en çok rağet gösteren site kategori listesi derlenmiştir."
24.01.2018 tarihinde Rastgelelik.com tarafından yayınlandı.Türkiye'de Hit Site Kategorileri

Ülkemizde en çok ziyaret edilen ve etkileşim gösteren dev 100 sitenin incelemesine göre Türkiye'de en çok 5 kategoride site kurulumu mantıklı görülmektedir ki, Türk toplumunun ilgisi bu dört kategori etrafında dönmekte ve toplumumuz özellikle de gündem + güncelliğe büyük önem vermektedir.


Google ve Yandex gibi arama motorlarından, Facebook ve Instegram gibi sosyal platformlardan başlayan; Milliyet, Hürriyet gibi haber sitelerine ve Hepsiburada, Sahibinden, Maçkolik gibi platformlara uzanan en yoğun rağbet gören 100 sitenin incelemesi ve listelenmesinin akabinde 5 temel kategoride ilgi merkezi saptanmıştır.

Türk toplumu özellikli olarak gündeme ve güncelliğe büyük önem veriyor. 

Haber siteleri ilk sıralara yakın seyrederken, temel sıralama ise kuşkusuz arama yapılıyor olmasından kaynaklı "Google / Yandex" Arama Motorlarıdır. 
  • Sosyal Medya ve Paylaşım: Facebook, Twitter, Ekşisözlük, Uludağ Sözlük, İncicaps, Instegram, Blogger ve Wordpress gibi en çok kullanılan platformlar gözlemlendiğinde Türk insanı sosyal medyayı ve bu mercilerde delicesine paylaşım yapmayı ve de beğeni toplamayı seviyor. 
  • Haber ve Spor: En çok ziyaret edilen sitelerin başında haber siteleri geliyor. Özellikle spor haberlerine Türkiye büyük ilgi gösteriyor. Ciddi düzeyde takipçisi bulunan spor gündemini, güncel ve skor verileriyle süsleyip, haberlerle harmanlayan siteler büyük ilgi görüyor. 
  • Alışveriş: Alışveriş çılgınlığı ve özellikle de merak giderme alışkanlığı sayesinde Türkiye'de en çok tutulan sektörün başında E-ticaret geliyor. N11, Hepsiburada derken birsürü e-ticaret platformu Türk insanı tarafından tercih ediliyor. Güvenli ve kullanımı pratik site olmalarının yanında daha çok güncelliğe önem veriyor Türk insanı. Sürekli kampanya ve ürün değişkenliği bulunan e-ticaret siteleri büyük ilgi görüyor ve sitenin güncelliğini hemencecik fark edebiliyor. 
  • Keyif-Eğlence: Okuma ve öğrenme alışkanlı pek olmasa da ve tespitlerde kültürden de uzak olduğu gözlemlenmiş olsa da Türk insanı eğlence ve keyif platformlarında bolca vakit geçiriyor. Youtube kanalları adeta olmazsa olmaz iken, onedio benzeri platformlarda da neredeyse hergün geziniyor. Moda, Trend, Gündem Konuları bu alan içerisinde yan birimleri oluşturuyorken, diğer bir yandan da Film ve dizi alanı da adeta zirve yapmış durumda. Bolca film ve dizi seyreden Türk halkı, neredeyse hergün haber, video ve onedio benzeri siteyi ziyaret ederken, tabiri caizse 7/24 sosyal medyada ve tabiki bir film veya dizi seyretmekten de geri kalmamakta. 
  • Kariyer - İlan: Neredeyse 5 Türkten 3'ü günlük olarak iş arayışı içerisinde ve sürekli CV güncellemekle meşgul. Gerçekten en çok rağbet gören ve ziyaret edilen site türleri arasında iş arama ve ilan verme siteleri bulunuyor. Eleman arayışına odaklı siteler büyük ilgi görüyor ve ilginç olanı şu ki, bir kariyer - iş bulma sitesinde CV'si olan kişinin aynı zamanda diğer birkaç sitede de CV'si mevcut. Kariyer.net, Yenibiriş ve Eleman.net bu listenin öncüleri. Adeta bir umut kapısı gibi bu sitelerde arayış sürdürüyor. İş ilanlarının yanı sıra, ev ve araba arayışı da devam ediyor. Kiracıların özellikle sürekli bakındığı Sahibinden sitesi tek alan gibi görünüyor. Milliyet ve hürriyet de onu takip ediyor. 
Yeni girişimlere bakıldığında ise bu unsurlar göz önünde tutulmuş olsa gerek ki, artık birçok ilan, film ve haber sitesi açılıyor, yaygınlaştırılıyor. Yeni trend ise yakın zaman içinde galiba arama motoru reklamcılığı olacak. Haber sitelerinde veya film sitelerinde site içi reklamın yanı sıra arama motoru reklamcılığı önem kazanacak gibi. Bir film sitesinde film ararken farklı bir film sitesinin arama sonucuna eklenmesi veya bir filmin ön sıraya alınması gibi reklam türleri yakın gelecekte popüler olacak gibi. 

Son söz olarak firma rehberi siteleri çokça olmasına rağmen ne yazık ki, tahmin edildiği kadar rağbet görmüyor. Ayrıca dizin sitelerinin de değeri düşmek üzere. 

“Türkiye'de Hit Site Kategorileri” adlı blog yazımızı faydalı bulduysanız yorum yapmayı ve paylaşmayı unutmayın.
Eklentiler: Görsel 1
Kategori: Meydan | Anahtar Sözcükler: en çok rağbet gören siteler, google, en çok tutan site kategorileri, yandex, ilk 100 site, türk insanı ne sever, instegram, siteler, Web, #ilk100, top100, türkiyenin en çok ziyaret edilen 100 sitesi,
Türkiye'de açılması mantıklı site türleri. Yazarı
jungnet

Toplam Yorum: 0
avatar

Bu içerik sayfamıza Google arama motoruna "Rastgelelik Türkiye'de Hit Site Kategorileri" yazıp aratarak da ulaşabilirsiniz.

Türkiye'de Hit Site Kategorileri Google'da ara
Takip: 64-7//1516755817 https://gencmevtoo.ucoz.net/blog/rss/