Yeni Açılan Sitenin Eklenmesi Gereken Site ve Platformlar - Rastgelelik Arama Motoru

Yeni Açılan Sitenin Eklenmesi Gereken Site ve Platformlar

"Sitenizin popülerliğini ve etkileşimini artırmak için yerel kaynakları gözardı etmeyin."

Yeni açılan sitenin eklenmesi gereken birçok önemli platform bulunuyor. Ancak birçok kişi doğal biçimde sadece Google arama motorunun sitesini indekslemesini ve ziyaretçi göndermesini bekliyor. Yeni açılan sitenin potansiyel müşteri ve ziyaretçilere ulaşabilmesi için bunun çok daha ötesinde bir çalışmaya tabi tutulması gerekiyor.

Günde milyonlarca yeni internet sitesi, forum, blog ve platform açılıyor. Bir o kadar da site pasife düşüyor veya kapanıyor. Bu sitelerin kapanmasında en önemli etkenlerin başında alan adı ve sunucuların yıllık kira bedellerinin ödenmemesi gelse de asıl neden bu sitelerin bilinirliğinin artmaması, istenilen popülerliği ve değeri kazanamamış olmasıdır. Site yöneticilerinin birçoğu sitelerine ziyaretçi gelmemesinden, gelen ziyaretçilerin ise hemen çıkıp, tekrar geri dönmemesinden şikayetçidir. Peki, yeni bir site açtığımızda bu sitenin varlığını koruması, popülerlik kazanması için ne yapmak gerekiyor? 

Öncelikle İnternet sitesinin 3 önemli unsuru tamamlaması önemli. Akabinde diğer aşamalar gerçekleştirilmelidir. 

  1. Son teknoloji ile kullanıcı deneyimi yüksek web site tasarımının yapılması, 
  2. Sitenin SEO uyumlu hale getirilmesi, 
  3. Sitenin Web platformlarının yanı sıra mobil uyumluluğunun da sağlanması. 


3 Mühim işlemi gerçekleştirilen bir sitenin öncelikle arama motorlarında yer edinmesi gerekir. Zira günümüz kullanıcılarının büyük kısmı arama motorları aracılığıyla web sitelerine ulaşım sağlamaktadır. Öyle ki, ülkemizin hala büyük kısmı Google ve Facebook’a girmek için bile Google arama motoruna sorgu girmektedir. 

İşlev Sağlaması İstenilen Sitenin Var Olması Gereken Ağ ve Kanallar

Bir web sitenin varlığını birtakım ağ ve kanallarda oluşturması gerekir. Aksi taktirde bilinirliği artırması olanaksız hale gelir. Arama motorlarına reklam verme durumu da bu kanallardan birisidir.  En önemli 7 ağ / kanalı sizlerle paylaşıyoruz. 

1 ) Google Arama Motoru 

Tüm SEO uzmanı, Web site geliştiricisi ve pazarlama uzmanının da bildiği, belirttiği üzere dünya üzerinde en fazla tercih edilen arama motoru Google arama motorudur. Mutlaka yeni bir sitenin öncelikle Google arama motoruna eklenmesi ve verimliliğinin devamı için Google araçlarının kullanılması gerekir (Google Analytics & Web Yöneticisi). Ayrıca unutulmamalıdır ki, Google’a eklenmiş olan bir web site, Google haricinde, Google alt yapısı kullanan birçok arama motoru tarafından da listelenmekte ve indekslenmektedir. 

Google Arama Motoru
Google Arama Motoru 

2 ) Bing Arama Motoru

Bing arama motoru da tıpkı Google gibi işlev gösteren ve dünyada 2. popülerliğe, kullanım oranına sahip arama motorudur. Birçok Windows işletim sistemi yüklü bilgisayarın ve Explorer tarayıcısının varsayılan arama motorudur. Dolayısıyla önemsenmesi gereken arama motorudur. Sitenizin Bing arama motorunda da var olması, bilinirliğinin artması gerekir. Google arama motoru hizmetleri gibi Bing’e ait Web Yönetici hizmetinden de faydalanılmalıdır. 

3 ) Yandex Arama Motoru

Yandex, Rusça konuşulan ülkelerde oldukça popülerdir. Ülkemizde ise popülerliği artan arama motorlarındandır. Sitenizin varlığını koruma konusunda etkili bir arama motorudur. Ayrıca Google gibi indeks konusunda cimri davranmadığı için sitenizin tüm sayfalarında tarama yapar ve Google’dan çok daha fazla sayfayı arama motorunda indeksleyip, kullanıcıya sunar. Mutlaka Yandex arama motoru Matrica ve Web Yönetici araçları kullanılmalıdır. 

4 ) Kendi Dizini Bulunan Arama Motorları

Ülkemizde kendi dizini bulunan arama motorları mevcut. Bazıları daha fazla ve iyi sonuçlar sunabilmek için Google, Bing ve Yandex gibi gelişmiş arama motoru alt yapılarını kullansalar da kendi özgün dizinleri de bulunur. Bu ise sitenizin daha fazla yerel kullanıcıya ulaşmasını ve dizin kaydı olduğu için ayrıca Google, Bing gibi arama motorları tarafından da güvenilir kabul edilip, önemsenir. Bu yüzden sitenizi 3 dev arama motoruna eklemeyi başardıktan sonra mutlaka kendi dizini olan arama motorlarına da ekletmelisiniz. Kendi dizini olan bazı yerli sermaye ile geliştirilmiş arama motorları; 

  1. TurTc – www.turtc.com 
  2. Vuhuv – www.vuhuv.com 
  3. Yetita – www.yetita.com 
  4. Rastgelelik – www.rastgelelik.com 

5 ) Diğer Arama Motorları

Web siteniz, yukarıda belirtilen arama motorlarına eklendiğinde muhtemelen diğer birçok popüler veya popüler olmayan arama motorunda da bir süre sonra bilinir olacaktır. Fakat sitenizin kısa sürede popülerliğini artırmak, hem daha fazla trafik almak, hem de amacınız doğrultusunda sitenizin önemli bir yer edinmesini, marka oluşturmasını sağlamak için diğer bazı arama motorlarına öncelikli ve özentili eklemenizi öneriyoruz. Botlar tarafından diğer arama motorlarına düşmesinden ziyade kendinizin eklemesi daha verimli sonuçlar sağlar. Çünkü diğer birçok arama motoru Google, Bing, Yandex, TurTc vb. arama motorları gibi sıkça sitenizi ziyaret edip, güncel veri akışı sağlamaz. Eklemenizi tavsiye ettiğimiz diğer arama motorları; 

  • Bul.com.tr 
  • Yaani.com

6 ) Sosyal Medya Ağları

Sitenizin bilinirliği, doğrudan kullanıcı ile etkileşimi günümüzde artık sosyal medya ağları sayesinde mümkündür. Bu yüzden sitenize ait gerekli sosyal medya hesap ve sayfalarını oluşturmanız gerekmektedir. En önemli 7 sosyal medya ağı; 1 – Facebook
2 – Twitter
3 – Linkedin
4 – Youtube
4 – WordPress (Paravan blog oluşturmalısınız)
5 – Blogger (Paravan blog oluşturmalısınız.)
6 – Rastgelelik Firma Rehberi İşletmem Kaydı açmalısınız.
7 – Medium (İçeriklerinize bağlantı sağlayan makale paylaşım ağı kurmalısınız.)

7 ) Reklam Ağları

Her ne kadar “Organik” trafik almak önemli ve faydalı olsa da site popülerliği için mutlaka belli dönemlerde sitenizin reklamını uygun kanallarda yapmalısınız. Site türünüze uygun kanalı belirlemeli ve reklam vermelisiniz. Biz, ilk etapta Google Adwords ve Facebook reklamlarını önermiyoruz. Daha düşük bütçelerle farklı doğal trafik sunabilecek ağlara reklam vermek daha faydalı olacaktır. Bazı uygun fiyata reklam verebileceğiniz ağ ve kanallar; 1 – TurTc Reklamcılık: Arama motoru ve reklam ortaklarında reklamlarınızı gösterime açabilirsiniz. 
2 – Rastgelelik Reklam: Arama motoru, özel arama motoru ortakları, sosyal desk ve diğer sonuç / veri kanallarında reklamlarınızın gösterilmesini sağlayabilirsiniz. 
3 – Yetita Reklam: Hem makale, hem de banner reklam vermeniz mümkündür. Bu ve benzeri reklam kanallarından belli bir trafiği almaya başladıktan sonra sitenizin reklamını çok kısa süreliğine, düşük bütçeli de olsa kesinlikle Facebook ve Google’a vermeli, Google Adwords hizmetini kullanmalısınız.

Neden İlk Öncelik Adwords ve Facebook Değil?

Web sitenizi oluşturduktan sonra biz, kesinlikle ilk olarak Google Adwords ve Facebook reklamlarına başvurmanızı önermiyoruz. Birçok firma ve kişi, web sitesini oluşturup, hazır hale getirdikten hemen sonra Google ve Facebook’a reklam veriyor. Bu kanallarda gösterimi sağlanan reklamlar çoğunlukla ilgili kişilere gösterildiği için sitenizle ilgilenen kişileri siteye çekecektir. Eee.. Bunun neresi kötü? Kötü değil, riskli. İlk oluşumu sağlanmış bir sitenin illa ki birtakım eksiklikleri veya hatalı olacaktır. Google ve Facebook’tan önce diğer arama reklam kanallarıyla trafik alarak sitenizi organik olarak popülerleştirmek, SEO açısından da önemlidir. Sitenize yığınla gelen ilgili kişiler, sitede aradıklarını bulamaz ise hemen çıkacaktır. O yüzden önce diğer kanallarla siteyi besleyip, kullanıcıların isteklerine yanıtlar verin. Sonra gelişim başladığında, organik trafik belli bir düzeye ulaştığında Google Adwords ile reklam vermeye başlayabilirsiniz. 

Unutmayın! Sitenize ne kadar çok siteden kullanıcı geldiğinden ziyade, sitenizin ne kadar kullanıcı etkileşimi sağladığı ve ne denli markalaştığı çok daha önemlidir. 100 adet farklı siteden trafik alıp, 2000 kullanıcıyı sitenizde ağırlayabilirsiniz. Ancak bu kullanıcıların en az %45’i sitenizde etkileşim sağlamalı ve hemen çıkma oranı düşük olmalıdır. Aksi durumda SEO açısından siteniz için fayda değil, zarar getirecektir. 10 adet farklı kaynaktan 200 – 300 kullanıcı gelip, %90’ı etkileşim kurabiliyorsa, bu sayı 100 siteden gelen 2000 kullanıcıdan çok daha faydalıdır. 

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

5/5
Blog İstatistikleri
  • 24.860 Okunma
Bloga e-posta ile abone ol

Bu bloga abone olmak ve e-posta ile bildirimler almak için e-posta adresinizi girin.

Mobil APK İndir


×

Rastgelelik Kavramsal Sözlük

Antik dillerde, Anadolu dillerinde, Türkî dillerde, yapay dillerde ve birçok doğal dilde karşılık.


Sözlük Nedir?

Bir dilin bütün sözcük ve deyimlerini ya da belli bir alandaki sözcüklerini ya da belli bir çağda kullanılmış olan sözcük ve deyimlerini abece sırasıyla vererek anlamlarını açıklayan, tanımlayan ya da başka bir dildeki karşılıklarını gösteren yapıt. (Türkiye’de “lugat” karşılığı olarak teklif edilip çok kullanılan kelime diğer Türk lehçelerinde de vardır) Bir dilin kelimelerinin bütününü veya belli bir kısmını, deyimlerini alfabe sırasına, bâzan da konu veya kavramlarına göre anlamlandıran, açıklayan veya başka dillerdeki karşılıklarını veren eser, lugat.

Dictionary png

Rastgelelik Sözlük Nedir?

Rastgelelik Kavramsal Sözlük, piyasada hizmet veren çeviri ve sözlük uygulama/platformlarından farklı olarak bahse konu sözcüklerin yapay dillerde, doğal dillerde, Anadolu dillerinde, Antik dillerde karşılıklarını sunmak, birçok terimsel anlamla beraber Türk İşaret Dilinde göstergesini göstermek, ek açıklama ve örneklerle açıklamak amacıyla hizmet vermektedir.
Birden fazla dilde sözcük eklenebilmekte, A'dan Z'ye kategoride listeleme, tarihe ve veriye göre süzgeçten geçirme ve arama kutucuğu ile arama yapabilme özelliği mevcuttur. Kullanıcılarımızın da çeviri olarak katkı sağlamasına, ilave sözcük ekleyebilmesine imkan tanınır.


Gelişmiş Arama

Kişi veya Kuruma Özel Sözlük

Rastgelelik Sözlük olarak tıpkı arama motoru hizmetimiz gibi, kişi veya kurumların kendi özgün sözlüklerini kurabilmelerine imkan sunmak istiyoruz. Sizin kendi kurallarınıza ve tarzınıza özgü sözlük oluşturmanıza ön ayak olmak için çalışıyoruz. Özellikle yerel diller ve yapay diller için gerekli olan bu hizmet üzerinde çalışmalarımız devam ediyoruz. En kısa sürede yayına sunarak, herkesin kendi kişisel sözlüğünü kurmasına olanak sağlayacağız. Bu hususta sizlerden gelecek olan öneri ve fikirler bizim için büyük önem teşkil ediyor.




Mobil uygulama

Sözlüğümüzün Amacı

Rastgelelik Sözlük olarak Türkçe temel odağında oluşturulan sözcüklerin tüm dünya dillerinde, yapay dillerde, antik dillerde, Anadolu dillerde karşılık ve açıklamalarını derlemek, terimlere göre anlamlarını toplama ve açıklamalı olarak tüm sözcükleri kayıt altına almak, büyük bir sözlük kaynağı oluşturmaktır. Bilindik doğal dillerin yanı sıra Anadolu dillerine, antik dillere ve yapay dillere özgü sözcüklerin de kayıt altına alınmasını ve nesillere aktarılmasını sağlamaktır. Mevcut piyasadaki sözlük ve çeviri platformlarının, resmi ulusal sözlüklerin kayıt altına almadığı sözcük ve anlamları da kayıt altında tutmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda mevcut sözcük sunum özelliği dışında ayrıca panel tarzında sözlük olanağını da sunmayı amaçlıyor, toplu sözlüklerin PDF, Excel formlarında indirilmesine olanak tanımayı arzuluyoruz.